מדריך הישרדות להורים בתקופת הקורונה

תקופת הקורונה הציבה בפנינו כהורים, אתגרים בכל הקשור לתקשורת ולפעילות שלנו עם ילדינו. לרובינו, כמות הזמן שהשקענו בתקשורת עם ילדינו בימים כסדרם היתה מוגבלת. רוב התקשורת הייתה סביב הנחיות תפעוליות להניע אותם לפעולות יומיומיות. "צחצח שיניים, תתקלח, תתלבש, תכין שעורים, בוא לאכול, תסדר את החדר ועוד."

בימים אלו, כמות הפקודות היומיות התרחבה וכוללת בתוכה גם הוראות כמו. תעצור את המשחק, שב לעבוד על המשימות שהמורה שלחה, תפתח את אתר אופק, גלים וכו' לבצע משימות, תכין פלקט "הכל יהיה בסדר" ושוב חוזרים ל… תסגור את הטלוויזיה, תעבור לערוץ יותר חינוכי, מספיק לצפות בבלוגרים שסותמים לך את המוח, תקרא ספר ועוד כהנה וכהנה הערות ומטלות שהפכו לשגרת ימינו.

הינה אנחנו אחרי חופשת הפסח. בשורות משמחות מהממשלה לא קיבלנו לגבי חזרה לבתי הספר. במקומם פיתחנו חרדות חדשות. משרד החינוך נכנס לפעולה ב"פול גז" כמו ששמעתי הורים מתבטאים בתקשורת.

את מי הם מפעילים? את ההורים. תדאגו למחשב לילדכם שעובדת בו גם המצלמה. תדאגו שיקומו בזמן להיות מוכנים לפעילות ושיחת זום עם המחנכת בשעה 9:00. והילדים בכלל כבר הפכו יום ללילה. תדאגו לאחר מפגש הבוקר בזום שילדכם יישאר מפוקס על המשימות וסדר היום שהמורה שלחה ויכין את הכל עד מפגש הסיכום של היום שבו ישתפו את התוצרים.

לשם כך הילדים שלנו, תלמידי ישראל, צריכים הכנה למה שמשרד החינוך מגדיר "לומד בעל מכוונות עצמית".

אז איך אנחנו ההורים יכולים לתרום לפתוח הילד הפרטי שלנו כלומד בעל מכוונות עצמית שיוכל לתפקד טוב יותר גם בימים קשים אלו של למידה מהבית וגם בעתיד כשהמערכת תחזור לשגרה?

הפרקים בבלוג שלנו יעסקו בתובנות וטיפים להורים, לילדים ולאנשי חינוך.

כמובילת תהליכי שינוי במערכת החינוך של ימינו בהכשרת מורים, כמורה וכאמא לילד בן שמונה הלומד בכיתה ב ולבת מתבגרת המסיימת את מערכת החינוך בעוד מספר חודשים, אשמח לחלוק אתכם תובנות ורעיונות לפעילות עם הילדים להקל עליכם ולהכשיר את ילדיכם כראוי.

זכרו, הכל בידיים שלנו, תרתי משמע.